Úkoly Lovců bakterií

Jak říkal už J. A. Kok-Menský: „Přípravu na život je třeba provést bystře a s chutí, ale přitom seriózně.“ Proto jsme úkoly lovců vymýšleli tak, aby děti bavily. A zároveň aby se u nich dozvěděly vážné a důležité věci. Nejen o tom, že ruce je potřeba namydlit, umýt a usušit. Ale třeba i o tom, jak se šíří nemoci nebo co jsou vlastně ty bakterie zač. Můžete se sami podívat, jak takový lov na bakterie probíhá.

Lovecká nástěnka

V boji s bakteriemi přituhuje. Už to nemůže být každý sám za sebe. Je potřeba, aby děti táhly za jeden provaz. Lovcům bakterií to zrovna v tomhle vysílání moc nejde. Nakonec to ale zvládnou a vysvětlí dětem, proč je spolupráce při lovu bakterií tak důležitá. 



Děti si vyrobí lovecké lístky, takové průkazky Lovců bakterií. Budou v nich postupně vyškrtávat ulovené bakterie a nakonec z vybarvených průkazek vytvoří velké společné bakteriální zoo na třídní nástěnce. Menší dětí necháte  vytvořit rovnou a postupně vybarvovat přímo na místě, pokud možno přímo na toaletách.



Materiály:

Metodika Podklady Audio Text

Píseň Lovců bakterií

Lovci hledají nové způsoby, jak pozvednout morálku celé jednotky. Pan profesor proto složí naučnou bojovou píseň. Pan generál ovšem prosadí píseň vlastní, ještě bojovější. Aby před Lovci bakterie v hrůze prchaly, až se jim práší za patami. I když paty nemají.



Děti si zazpívají píseň lovců bakterií. Ještě lépe si díky ní zafixují správný postup mytí rukou. A samozřejmě budou moct i výt jako vlci.



Materiály:

Metodika Podklady Audio Text

Chov makrofága

Lovci bakterií mají nové pomocníky – cvičené makrofágy. Naneštěstí jsou opravdoví makrofágové moc malí na to, aby je Lovci mohli dětem ukázat. Tak je aspoň naučí složit si makrofága papírového, který ale vlastně funguje docela podobně.



Děti si složí papírovou skládanku makrofága. Není to nic složitého, skládá se úplně jako nebe-peklo-ráj. Jen má velké zuby, aby mohl kousat bakterie. A v druhé tlamě stručný návod na to, jak si správně mýt ruce. Aby na to malí lovci náhodou nezapomněli.



Materiály:

Metodika Podklady Audio Text

Další úkol bude 2. 12.